Cennet Yolu...

Bana neden ''Budist olmuyorsun?..'' diye soruyorlar... Budizm'i araştırdım, Budizm'i yaşadım...

Yirmi yıl önce tüm Çin sahillerini dolaşmıştım. Budistler ne yaparlar, inançlarında temel olan şey nedir?..

Sürekli Buddha'dan para istiyorlar.

Böyle tuhaf bir şey olabilir mi?
Buddha Merkez bankası mı? dedim...
Gülüp geçtiler...
Ahh şu her şeyi sorgulayan tarafım...

Aşağıda yayınladığım video Tayland'ın en yüksek dağında tarafımdan Khao Khitchakut National Park'ta çekildi... Bu dağ Budizm açısından çok önemli bir merkez. Hacı oluyorlar Budistler. Başkent Bangkok'a 300 kilometre uzaklıkta... Külüstür otobüslerle gidiliyor...

Dağın yamacına ulaştığınızda özel Jeeplerle döne döne tırmanıyorsunuz...
Çok keyifli bir tracking oluyor...
Etraf cangıl ve ıssız!..
Jepplerin arkasında 12 kişilik üstü açık oturma bölümü var.

Sonra yollar daralıyor ve dağın zirvesine çıkmak için resmen dağcılık yapıyorsunuz.

Tam anlamıyla bir fiziksel işkence.
Biz tırmanışı gece gerçekleştirdik...

Daracık dağ yolları sarı çiçeklerle bezeniyor... ''Cennet Yolu'' diyorlar...
Dualar 24 saat kesintisiz sürüyor ve hep para istiyorlar Buddha'dan...
Zavallı Buddha...

Sabaha karşı tapınakta uyumak zorunda kalıyorsunuz...
Çünkü gece dönüş yok!.. Jeepler gece 24'den sonra çalışmıyor.

Ben dev bir hoparlörün yanında bir yer bulup kıvrıldım...

Gün ağardığında sisler içinde mistik bir atmosferde uyandık...

Dönüş kolay oldu çünkü Cennet Yolu'nda bu defa tırmanma işkencesi yoktu doğal olarak.

Dağın orta kısmına kadar yürüyerek indikten sonra Jeeplere binip kalan kısmını döne döne eğlenceli şekilde tamamladık ve şehre ulaştık...



Khao Khitchakut National Park görülmeye değer bir bölge...

Ancak tabanlarınızın sağlam olması gerekiyor...
 
Cem Akkılıç

27 Şubat 2015


Khao Khitchakut National Park Cem Akkılıç fertim1


Ertesi gün dönüş...
 

Thailand on the road Khao Khitchakut National... cemakkilicthailand