Kamboçya Cem Akkılıç



Kamboçya Sihanoukville Cem Akkılıç 2015 paylaşan: cemakkilicthailand


Bişkek şehrinin kasveti ve Kırgızların Türk vatandaşlarına yaptıklarını gördükten sonra Kamboçya'ya gitmeye karar verdim. Önce Rusya'nın Irkust şehrine gidip bir gece konakladım. Oradan doğru Bangkok... Altı aydır Tayland'a uğramamıştım...

Bangkok'ta iki gece konakladıktan sonra rotamı Kamboçya'ya çevirdim.  Yanımda sürekli taşıdığım kitaplarım aşırı ağırlık yapmasına rağmen (53 kitap almışım yanıma) beni frenleyemedi.

Maceracı yapım dolayısıyla Bangkok'tan uçağa binmek yerine, otobüs yolculuğunu seçtim ve Kamboçya'nın Paoy Paet sınır şehrine gittim.

Şehir ülkenin iki giriş kapısından birisi ve oldukça dağınık ve pislik içindeydi. Tam bir kaos yaşanıyor... Kamboçya vizesi sözünü ettiğiM şehirden girerken alınıyor. Ancak benim yaşayacağım yer Sihanouk ville olacağı için Paoy Paet yanlış seçim oldu. Çünkü Sihanouk Ville'ye daha yakın bir giriş kapısı daha varmış. Tecrübe yaşanarak elde ediliyor.

İki gece konaklayıp, özel taksi ile rüyalar şehri Seam Reap'e ulaştım. Şehrin tam ortasında bir nehir akıyor. Tapınaklar ve Avrupalıların işlettikleri restoranlarda her türlü yemek mevcut. İtalyan makarnasından tutun, biber dolmasına kadar her şey var. 

Kamboçya şu an dünyanın en çok turist çeken ülkesi durumunda. İnternette yayınlanan ciddi listelerde birinci sırada...

Bu konuda Kamboçya Paris'i bile sollamış durumda. Seam Reap Angkor Wat tapınağı ile ünlü bir Asya kenti... Ancak bir an önce gideceğim yere ulaşmak için Angkor Wat tapınağını ziyaret etmedim. Nasıl olsa Kamboçya'da uzun zaman yaşayacağım...

Büyüleyici güzellikteki Seam Reap'e elveda diyerek yataklı otobüsle Sihaonuk ville'ye doğru yola koyuldum. Khmer kız arkadaşım yolda bana eşlik etti.

Yataklı otobüslerden biraz söz etmek istiyorum; bu otobüslere otel otobüs diyorlar ve boylu boyunca yatıyorsunuz. Etrafınınız perde ile kapalı... Tamamen izole olup, rahat bir yolculuk yapıyorsunuz...

KAMBOÇYA MÜSLÜMAN DEĞİL BUDİST ÜLKESİ

Sihanouk ville sahil kenti ve yağmur mevsimi olmasına rağmen turistler gelmeye devam ediyorlar. 

Deniz kenarında restoranlar ve barlar var... Kamboçyalılar akşamları kumsalda piknik yapıyorlar ve mangal yakıyorlar. Sürekli havai fişek patlatıyorlar... Kumsalda ateş yakıp, turistlerle birlikte eğleniyorlar... 

Etraf hiç kirletilmiyor. Tek bir çöpe rastlamak mümkün değil. Ülkede belediye yok!.. Temizliği burada yaşayan insanlar yapıyorlar...

Türkiye'de magandalar etrafı çöplüğe çeviriyorlar...

Sihanouk ville'de bir tane polis görmedim. Hatta kaldığım otelin hemen yanında turist polis merkezi var. Dükkanı kapatmış adamlar. Çünkü polise ihtiyaç yok!.. Pasaportumu otelde bırakıyorum; çünkü yolda bana pasaport soracak polis yok!.. 

Türkiye'de adım başı GBT çeken polisleri düşünün...
  
Kavga bile çıkmıyor...


KADINLAR TECAVÜZE UĞRAMIYOR ÖLDÜRÜLMÜYOR

Bu ülkede kadınlar rahat rahat tek başlarına dolaşabiliyorlar. Rahatsız eden yok!.. Ve herkes tatil modunda... Müslüman ülkelere özgü vahşet, insanlara baskı, zorlama yok... Din pompalama yok... Türkiye'de her gün bir kadın cinayeti işlenirken, Kamboçya'da böyle bir şey yok!..

Gecenin ilerleyen saatlerinde tek başına kumsalda dolaşan turist kadınlar var Kamboçya'da... Türkiye'de olsa başlarına neler gelir bir düşünün...

Vay efendim; neden oruç tutmuyorsun diyerek pis pis bakış atan, hatta fırsatını bulsa sürüler halide saldıran çakal sürüleri yok!..

Tayyip Erdoğan gibi din satıcısı yok!..

Haftada bir Tayyip'i neden eleştirdin diyerek evinizi basıp, elektronik eşyalarınıza el koyan polisler yok.

Adnan Oktar gibi Yahudilerden Mason diploması alıp, Atatürkçülere iftira atan şebeke liderleri yok!..

Kısacası yobazlıktan eser yok...

Asya turum devam ediyor ve Kamboçya benim için oldukça uygun bir ülke. 

Sihanouk ville turkuaz denizi ve altın kumsalları ile büyüleyici güzellikte bir belde havasında.

Cem Akkılıç
26 Haziran 2015

Kamboçya vizesi  hakkında çok e posta alıyorum. Şu an ülkeye otobüsle girişte bir aylık turist vizesini 35 dolara alabilirsiniz. Uzun süre yaşamak için yıllık 300 dolar karşılığı çalışma vizesi alınıyor. Bu vize oturum hakkı sağlıyor.






 




































Tekrar gitmeliyim Kamboçya'ya çünkü çok özledim o ülkeyi...
Cem Akkılıç
Denizci eskisi, blog yazarı, bostan korkuluğu
http://cemakkilic.tumblr.com/post/123042773204/asya-k-tas-kambocya-tayland-s-n-r-nda-gecen-iki